keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Bloggaaminen ja kommentit - mielipide


Minkä takia te bloggaatte? Että saisitte näkyvyyttä, hyvää palautetta ja rahaa? Vai, että voisitte jakaa kuvia ja ajatuksianne johonkin päiväkirja tyyppisesti. Minä olen tuon jälkimmäisen kannalla. Minä bloggaan koska haluan jakaa asioita ja muistella niitä sitten vuosien päästä. On kivaa huomata menestyneensä jossain asiassa, kuten kuvaamisessa. Eikä se, että kukaan ei lue tai kommentoi, haittaa ollekaan, kun pitää tekemästään asiasta todella paljon. Bloggaaminen on minulle harrastus, mitä teen kun huvittaa ja juuri niin kuin itse haluan. Blogi on minulle paikka johon voin purkaa ajatukseni ja tehdä blogista juuri omanlaiseni. Tarkoitukseni oli ensimmäistä blogia perustaessani, että en halua kenenkään tutun lukevan blogiani ja vielä tätäkin perustaessani olin sitä mieltä, mutta nykyään minulle on ihan se ja sama kuka tätä lukee.

En siis bloggaa siksi, että haluaisin paljon lukijoita ja kommentteja (vaikka ne kivoja juttuja ovatkin) tai, että haluaisin tästä rahaa. Tämä on, kuten jo sanoinkin, kiva harrastus muun elämän lisäksi.

Hain edellistä blogia kirjoittaessani Hurttahuoneelle, mutta ymmärrän hyvin miksen päässyt. Ja olen iloinen etten päässyt. Jos tällä hetkellä kuuluisin johonkin blogiportaaliin, luultavasti eroaisin siitä, koska en halua blogini kautta olla sidottuna mihinkään. Teen tätä silloin kun huvittaa, omilla ehdoillani, piste.

Tiedän miten paljon joitakin harmittaa, kun tekstejänne ei lueta tai yhtäkään kommenttia ei tule. Minulla oli bloggaamisen alussa (ja välillä vieläkin) ihan samoja fiiliksiä, miten mukava olisikaan jos joku lukisi tekstejä. Tämän tilanteen tullessa, blogia aletaan linkittämään erilaisille sivustoille ja laitetaan esimerkiksi niille portaaleille viestiä. Sillä tavalla saa lukijoita, mutta ovatko he sellaisia jotka vain arvostelevat ja haukkuvat vai sellaisia joita oikeasti kiinnostaa?

Omasta mielestäni olen onnistunut molempien blogieni kanssa hyvin. En ole saanut yhtäkään negatiivista kommenttia, ainoastaan mukavia ja piristäviä. Olen saanut lukijat blogiini "oikein". En tiedä mitä olen tehnyt, ehkä en mitään, mutta jokainen tätä blogia lukeva on mukava ihminen joka antaa positiivista kommenttia ja osaa pitää suunsa kiinni tilanteen niin vaatiessa.


Sitten päästäänkin näihin arkemme "sankareihin", jotka jaksavat päivästä toiseen olla haukkumassa ja arvioimassa muita ja muiden tekemisiä anonyyminä. Onko se kivaa? Varmasti, kun tietää olevansa omasta mielestään oikeassa ja saa toisen näyttämään muiden silmissä idiootilta. On se mukavaa, kun voi nimettömänä tulla netissä haukkumaan ja pätemään. Oikeasti, herätkää!

En ole ikinä, en ikinä, laittanut negatiivista kommenttia netissä kenellekään. Jos jokin asia ei minua miellytä, pyrin olemaan hiljaa tai laittamaan neutraalin viestin, josta tulee mielipiteeni esille nätisti sanottuna. Ja nimellisenä. Jos oikeasti haluat haukkua ja mollata ihmisiä, tee se nimellä varustettuna, niin bloggaaja voi tarpeen tullen olla yhteydessä poliisiin, jos viestisi eivät häntä miellytä! :))


Olen puhunut, joten, mukavaa illanjatkoa kaikille! :)

2 kommenttia: