perjantai 8. tammikuuta 2016

Mitä mieltä minä olen?

Kovasti tekisi mieli puuttua moneen keskusteluun kertomaan oma mielipiteeni. En kuitenkaan halua omilla mielipiteilläni saada aikaan kauheaa raivoa ja pysyn siksi hiljaa. En halua olla ihminen, josta kukaan ei pidä. Olen monesti saanut todeta, että sillä tietyllä hetkellä olisin voinut olla ihan hipihiljaa. Kun minua ärsyttää tai olen vahvasti eri mieltä jostain asiasta, suustani ei välttämättä tule kovin ystävällistä palautetta. Olen suuren suuni ansioista aiheuttanut monen monta riitaa, jotka olen onnekseni saanut sovittua myöhemmin. Joskus pitäisi vain tajuta pitää suu kiinni, koska ihan jokainen tulee myöhemmällä iällä katumaan rumia sanojaan. Minäkin kadun monia asioita, vaikka teen samoja virheitä monesti vielä parinkin vuoden päästä. Ehkä vielä joskus opin pitämään suuni kiinni.

Heititte minulle joskus aikoja sitten asioita, joista voisin kertoa mielipiteeni. Otin pari juttua pois, koska en saanut siihen kohtaan kirjoitettua yhtään mitään. Minulla ei vain ollut mielipidettä kyseiseen asiaan.


Metsästyskoirat - Mahtavaa, että tämä ja metsästys tulivat tähän! Oma mielipiteeni metsästyskoirista ei voi olla kuin myönteinen. Isä ja hänen kaveripiirinsä muodostuvat hyvin vahvasti metsästäjistä ja sitä kautta metsästyksestä ja metsästyskoirista. Meillä ei ole muita koiria ollutkaan kuin metsästyskoiria ja ne ovat omalla tavallaan upeita koiria. Hyvin erilaisia kuin seurakoirat, koska harrastukset näiden kahden välillä on aivan erilaiset. Monet kerrat on hermot mennyt, kun koira bongaa oravan tai fasaanin, mutta minkäs sille mahtaa, kun riistavietti on niin suuri. Työtäänhän ne vain tekevät. Lyhyesti sanottuna metsästyskoirat ovat rohkeita ja määrätietoisia, mutta kuitenkin pohjimmiltaan ystävällisiä ja sydämmellisiä. Rajukin uljaana metsästyskoirana yrittää aina hypätä syliin... :D. Lisäksi useat metsästyskoirarodut ovat terveitä ja alkukantaisia.

Metsästys - Monet kerrat olen rämpinyt metsässä ja kastunut vesi/räntäsateessa, istunut nuotiolla ja seurannut puhelimen tai tabletin näytöltä koiran menoa. Ja kyllä, se on kivaa. Yksikään kaverini ei tätä ymmärrä, mutta se ei minua haittaa.

Metsästys on hieno harrastus ja vaikka monet miten väittäisivät metsästyksen olevan vain ampumista, niin väärässä ovat. Miettikääpä miten kävisi, jos metsästys lopetettaisiin. Haluaisitko joutua yhä useammin ja useammin hirvikolariin? Metsästys on mm. riistanhoitoa! Eivät ne metsästäjät vain jysäyttele eläimiä kumoon vaan esimerkiksi ruokkivat eläimiä. Isälläkin on riistapelto ja riistakamera sianraatojen vieressä. Eiköhän se mielipiteeni tullut aika hyvin selville.

Sairaat rodut - Mitkä te luettelette sairaiksi roduiksi? Minulle ne ovat nämä lyttykuonot, jotka suoraan sanottuna näyttävätkin heti sairailta. Kuten moni muukin varmasti, itse suosin terveitä rotuja. Onneksi kansalliskoiramme näyttää tässä asissa esimerkkiä ;)

Chihuahua - Oikeasti, miten vaikea on kirjoittaa chihuahua! Jouduin käyttämään apunani googlea tämän rodun oikeinkirjoittamiseen, anteeksi! En tunne ketään tutuistani, jolla olisi chihuahua ja ennen ajattelinkin tätä vain kaupunkilaisten käsilaukkukoirana... En kuitenkaan enää voi olla samaa mieltä, kiitos siitä Hiuhau -blogin kirjoittajalle. Kun luin joskus aikoja sitten tuota blogia, aloin oikeasti miettiä onko tämä rotu muka tuollainen. Ei se ole, chihuahuat ovat oikein suloisia ja energisia pikku pakkauksia! Ennakkoluulot rodun edustajia kohtaan ovat hävinneet! Anteeksi oikeasti kaikille rodun omistajille, en ole enää sitä mieltä, että chihuahuat ovat vain kaupunkilaisten sylikoiria! :D

Koiratanssi - Olen itsekin joskus halunnut kokeillä tätä, koska koiratanssi näyttää hienolta. Koiralla ja ihmisellä on varmasti hauskaa yhdessä ja heidän välinen luottamus ja side varmasti vahvistuu. Ainakin uskoisin näin.



Agility - Vaarallinen, mutta ihailtava laji. Minusta ei olisi siihen ja oikeasti ihailen niitä jotka agilityä harrastavat.

Eläinrääkkäys - Voiko joku oikeasti sanoa, että eläinrääkkäys on oikein? Olisin järkyttynyt, jos joku tulisi kertomaan minulle rääkkäävänsä eläimiä. Eläinrääkkääjät voisivat miettiä itsensä siihen eläimen tilalle, miltä se tuntuisi? Veikkaan ettet ainakaan riemusta kiljuisi.

Kulkukoirat - Surullista, että tässä maailmassa, joka on kehittyy ihan hurjasti jatkuvasti, on koiria ilman kotia, suojaa ja ruokaa. Voin vain kuvitella niiden hädän ja pelon, onneksi on ihmisiä jotka tekevät näiden koirien hyväksi jotain ja antavat niille uuden mahdollisuuden. Paremman mahdollisuuden.

Kulkukoirien ansaitsema uusi elämä - Ehdottomasti kaikki kulkukoirat ansaitsevat uuden elämän, jossa ne hyväksytään juuri sellaisenaan.

Ansaitsevatko kulkukoirat uuden kodin - Totta kai ansaitsevat! Mielestäni kaikkien koirien on saatava rakastava koti, joka on juuri sille koiralle täydellinen.

8 kommenttia:

  1. Mä niin tykkään sun tavasta kirjoittaa ja ilmaista asioita! Ja mä oon ihan samaa mieltä noista metsästyskoirista ja metsästyksestä. Haluaisin itsekin lähteä joskus iskän kanssa metsälle, iskä on ehdottanutkin, että lähdettäisiin ilman asetta ja tutkittaisiin missäpäin Betta kulkee ja käveltäis metsässä. Mun mielestä se kuulostaa hyvältä reissulta. Suurin osa ihmisistä ajattelee metsästystä vaan viattomien eläinten tappamisena. Metsästyskoirienkin, esim. suomenpystykorvien suosio on tässä laskenut, ja kaikki aussiet, bordercolliet ja sheltit ovat nostaneet suosiotaan. Mä kyllä arvostan tosi paljon ihmisiä, jotka ymmärtää metsästystä ja metsästyskoiria. Tosi ihana postaus! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon, olen otettu! :) Kuulostaa tosi kivalta reissulta, me emme ota ikinä asetta jos lähdemme Helyn kanssa metsään.

      Ihmisten pitäisi ensin perehtyä lajiin kunnolla ja vasta sen jälkeen alkaa pätemään. Jotkut metsästettävistä eläimistä eivät ole viattomia, esimerkkinä vaikka supi. Samoin itsekin arvostan kaikkia jotka metsästyksestä jotain tajuavat, se vaatii paljon tietoa ja taitoa! :)

      Poista
  2. Kulkukoirasta olen sitä mieltä että kannattaisi etsiä ensiksi sellainen eläinturvakodista koska niitä on paljon. Uskon että sellainen voisi olla ehkä arempi ja siksi ne ei luultavammin ole toivottuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole perehtynyt kulkukoiriin oikeastaan yhtään, mutta eikös ne jotakin kautta aina hankita? En ihan ymmärtänyt kommenttiasi :)

      Poista
    2. Siis eläinturvakodista löytyy. Uskon että ne ei ole toivottuja koska ne on ehkä arempia

      Poista
    3. Aa okei, en osaa tähän mitään oikein sanoa kun en aiheesta tiedä. :)

      Poista